تحصیل در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه

دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

تحصیل در ترکیه ، به عنوان یکی از کشورهایی که به دلیل داشتن شرایط مناسب جغرافیایی مناسب و با قرار گرفتن در مرز در میان آسیا و اروپا ، مورد توجه جوانان بیشمار و تفکرات از همه جای دنیا است ، نیاز به داده و ذهن آگاهی دارد. در این مقاله به بررسی تحصیل در ترکیه می‌پردازیم.

ویزای تحصیلی ترکیه 2020 - تحصیل در مقطع ابتدایی

در سن 6 سالگی ، بچه ها آموزش لازم را شروع می کنند که آیا آنها به مهد رفته اند یا نه. سال تحصیلی ترکیه از سپتامبر تا ژوئن با 3 ماه تعطیلات در تابستان و تعطیلات متعدد برای جشنهای مسلمانان و مراسم مذهبی اجرا می‌شود. تفکرات اساسی بسیاری از موضوعات را یاد می گیرند و حتی لهجه های ناشناخته را نیز یاد می گیرند که اکثر آنها انگلیسی است. همانطور که ممکن است ، در برخی از مدارس به جای انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی یا اسپانیایی تحصیل می شود. برخی مدارس غیر دولتی هر دو گویش ناشناخته را در یک زمان مشابه نشان می دهند. آموزش تنفسی 5 سال طول می کشد.

ویزای تحصیلی ترکیه 2020 - تحصیل در مقطع راهنمایی

طول مقطَع راهنمایی 3 سال است که زبان خارجی هم در آنها تدریس می‌شوند. در دوره راهنمایی نیز دو نوع مدرسه خصوصی و دولتی وجود دارند.

ویزای تحصیلی ترکیه 2020 - تحصیل در مقطع متوسطه

در ترکیه مقطع متوسطه شامل 4 سال تحصیلی در دبیرستان میشود. دبیرستان‌های متعددی در ترکیه وجود دارند: دبیرستانهای دولتی که تحصیل استاندارد را در برمی‌گیرد؛ دبیرستان‌هایِ آناتولی که درسهای زبان خارجی آنها بیشتر است؛ دبیرستان‌های امام هتیپ (Imam Hatip) که دروس آنها در زمینۀ مذهب و زبان عربی است؛ دبیرستانهایِ علوم که روی دوره‌های علمی تمرکز دارند؛ دبیرستان‌هایِ فنی و حرفه‌ای، روی آموزشِ برخی حرفه‌ها تاکید دارند؛ دَبیرستانهایِ آموزش فنی و حرفه ای صنعتی و دبیرِستان‌های خصوصی که در تمام حوزه‌های بالا فعال هستند. پس از سال چهارم دبیرستان دانش‌آموزان امتحان نهایی را می‌گذرانند و برای ورود به دانشگاه باید در این امتحان  نمره قبولی کسب کنند.

مدت زمان تحصیل در اکثر رشته های دوره کارشناسی 4 سال ( 8 ترم ) میباشد، در صورتی‌که رشتۀ شما پزشکی باشد ۵ سال و اگر دندانپزشکی باشد ۶ سال به طول می‌انجامد. در سال ۲۰۱۰ سازمان آموزش عالی کشور ترکیه موسوم به yök تغییراتی را در نحوه پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی به عمل آورده است بدین ترتیب که آزمون(yös)  که در طی سالهای گذشته از طرف سازمان سنجش کشور ترکیه موسوم بهösym  بصورت متمرکز و در شهر آنکارا برگزار می‌شد و معیار پذیرش دانشجو برای تمام دانشگاههای ترکیه محسوب میشد را لغو کرده و نحوه پذیرش دانشجویان خارجی را به اختیار خود دانشگاه‌ها گذاشته است.


 

 

کار حین تحصیل در ترکیه

ترکیه که به عنوان یکی از قطب صنعت مسافرتی در کره زمین شناخته می شود ، امروزه با ارائه فرصت و مزایای آموزنده فوق العاده یکی از اهداف برتر آموزنده برای تفکرات جهانی را بدست آورده است.

 

همانطور که احتمالاً می دانید ، هزینه تحصیل در اکثریت کشور های شناخته شده جهان زیاد است و گرفتن ویزای تصدیق در ملل ، به عنوان مثال ، کانادا ، انگلیس و استرالیا با مشکلات بیشماری همراه است. خوشبختانه ، درهای باز دیگری نیز برای پذیرش امتحانات خود در کالج های معتبر و جهانی در کشور همسایه ، ترکیه ، واقع شده است که در زیر آنها ارائه خواهیم کرد.

 

دانشجویانی که قصد تحصیل در ترکیه گرفتند ، مجبور هستند در حالی که در ترکیه تحصیل میکنند تا هزینه های خود را تأمین کنند ، کار کنند. در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد ، گروه تفسیر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ، با توجه به داده های حقوق جهانی خود ، داده هایی را در رابطه با این موضوع ارائه داده اند ، یعنی کار در حالی که در همان زمان تمرکز در ترکیه دارید ، که ما به شما اطمینان خواهیم کرد برای همکاران ثابت خود بخورید. آقایان عزیز ، مفید باشید.

 

دانشجویان برای انجام کار ضمن تحصیل در ترکیه بایستی مسلط به زبان ترکی باشند. با این حال در ترکیه اداره ها و دانشگاه هایی وجود دارد که زبان انگلیسی تدریس می­کنند و به عنوان دانشگاه های انگلیسی زبان محسوب می­ شوند. این دانشگاه ها سعی بر این دارند تا پژوهشگران و کارمندان خود را نیز از بین دانشجویانی که به زبان انگلیسی مسلط اند انتخاب نمایند و به رقابت با دانشگاه های دولتی می­ پردازند. همچنین در ترکیه موسسات پژوهشی وجود دارد که زبان های آلمانی و فرانسوی در آنها رایج است، از این رو دانشجویان می توانند جهت انجام کار به این موسسات نیز درخواست کار دهند. در برخی از دانشگاه های علوم پایه بسیاری از دانشجویان بین المللی را برای یک طرح جامع تحصیلی استخدام می نمایند. دانشجویان می ­توانند از اینگونه فرصت ها برای انجام کار ضمن تحصیل در ترکیه استفاده کنند.

 

اجازه کار دانشجویان بین المللی در ترکیه

اجازه کار برای دانشجویان خارجی، مجوز اقامت معتبر دانشجویی و حقوق اعطا شده توسط این اجازه اقامت را محدود نمی کند. روش ها و اصول مربوط به اشتغال دانشجویان خارجی توسط وزارتخانه با در نظر گرفتن ملاحظات وزارت امور داخلی و اصول تعیین شده توسط کمیته سیاست های مهاجرت تعیین می شود.

دانشجویانی که تحصیل در ترکیه 

را به پایان رسانده اند، می توانند برای مدت یکسال از تاریخ فارغ التحصیلی خود درخواست مجوز کار کنند، درخواست باید مطابق با اصول تعیین شده توسط هیئت مشورتی بین المللی ارزیابی شود. پس از پیدا کردن شغلی در یک شرکت ترکی، این شرکت باید از طرف خارجی برای مجوز کار درخواست کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که وزارتخانه مطمئنا اجازه کار را به خارجیان ارائه دهد.