تحصیل در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه

ساختار آموزشی رشته دندانپزشکی در ترکیه

بطور کلی تعداد دانشکده های دندانپزشکی در کشور ترکیه سال به سال در حال افزایش است تا تعداد دانشجویان بیشتری را با سطح کیفیت آموزش بین المللی پذیرا باشد. کیفیت کلیه دانشکده های دندانپزشکی این کشور نیز نسبت به سایر کشورها از سیستم آموزشی با کیفیت بالا برخوردار بوده و در سطح جهانی مطرح است.

تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه

مدت زمان کل تحصیل فرد در رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه معمولا پنج سال به طول می­انجامد. فردی که بعنوان دانشجوی این رشته وارد یکی از دانشکده های دندانپزشکی این کشور می­شود، در طول سال اول تحصیل خود مشغول گذراندن واحدهای درسی در موضوعاتی در زمینه های علوم طبیعی پایه بوده و در ادامه در زمینه آناتومی، فیزیولوژی، بافت شناسی و داروسازی کورس های مختلف را می­گذراند.

به این مرحله آموزشی “مرحله پیش بالینی” گفته می­شود. یکی از اهداف درسی سال اول تحصیل دانشجویان این رشته، آشنایی با برخی از دستگاه ها و موادی است که در صنعت دندانپزشکی استفاده می­شود. بنابراین به طور کلی در طول سال اول فرد با مقدمه ای بر اصول دندانپزشکی و تجهیزات آشنا شده و در مورد ابزارهای مورداستفاده در آن اطلاعات کسب می­کند.

سال دوم تحصیل در این رشته در مورد افزایش دانش در خصوص فیزیولوژی انسان، دروس مرتبط با آسیب شناسی، بیوشیمی و همچنین گذراندن واحدهای مرتبط با داروسازی است. در سال سوم تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه، مرحله بالینی آغاز شده و دانشجویان از نظر تئوری و عملی یاد می­گیرند که چگونه بیماری فرد مراجعه کننده را بررسی و تفسیر کنند. حضور در کلینیک ها تا حدی در این مرحله برای آشنایی بیشتر با محیط کاری انجام شده و دانشجویان شیفت های مختلفی را سپری خواهند کرد.

سال پنجم یا همان سال آخر، در حقیقت دوره عملی به صورت جدی تری برگزار شده و دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که بر روی بیماران واقعی به تنهایی اما در حضور یک سرپرست کار کرده و مطالعه کنند. در پایان این دوره، فارغ التحصیلان قادر به ارائه تمام دانش و عملکرد خود به عنوان دندانپزشک هستند و می­توانند در بیمارستان ها مشغول به فعالیت شوند.

از جمله دوره ها و دروس آموزشی که در طول تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه به فرد آموزش داده می­شوند میتوان به دروس اصطلاحات آتاتورک و تاریخ آن، اطلاعات عمومی و فناوری، مبحث اعضای مصنوعی، معرفی مواد دندانپزشکی، شیمی ارگانیک، دوره های زبان انگلیسی، زیست شناسی پزشکی، آناتومی دندان، بیوفیزیک، فیزیولوژی و اهمیت سلامت در دندانپزشکی اشاره کرد.

علاوه براین به دانشجویان توصیه می­شود تا در حین تحصیل در رشته دندانپزشکی، دروس مدیریت بازرگانی را به عنوان دروس انتخابی مطالعه کنند تا به عنوان اکثر دانشجویان فارغ التحصیل، دارای دانش و توانایی کافی بوده و بتوانند در آینده کسب و کار خود را (برای مثال کلینیک) راه اندازی کنند.

دندانپزشکی دارای 9 شاخه تخصصی مختلف مانند دندانپزشکی، جراحی دهان و فک و صورت، رادیولوژی دهان و فک و صورت، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودنسی و ارتوپدی دندان، اندودنتیکس، پریودنتسی، پروتزهای دندانی، دندانپزشکی کودکان و بهداشت عمومی دندان است. بدین ترتیب فرد دندانپزشک پس از فارغ التحصیلی و اتمام دوره تحصیل خود، گزینه های متعددی را برای ادامه تحصیلات تکمیلی و نیز عضویت در موسسات آموزشی خواهد داشت.

https://aralgam.com/%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/


ویزای تحصیلی کانادا ؛ فرصت یادگیری در مدارس مدرن

بسیار از والدین از سیستم آموزشی ایران رضایت ندارند و علاقه دارند تا فرزندانشان با اخذ ویزای تحصیلی کانادا از ابتدای دوران تحصیلی‌شان با بهترین متودهای روز آموزش ببینند. از این رو والدین قصد دارند تا فرزندانشان را برای تحصیل در مدارس کانادا به این کشور بفرستند. در کانادا سیستم آموزشی مدارس به گونه‌ای است که دانش‌آموزان بیشترین احساس امنیت برای شکوفایی و رشد را در مدرسه داشته باشند.

در مدارس کانادا فعالیت‌های پرورشی مختلفی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود تا هر کدام از آنها استعدادهای خودش را کشف کند و از تئوری محوری دوری شود. اکثر مدارس کانادا دارای کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی پرامکانات برای پرورش کودکان هستند.

از کودکانی که اولین سال حضورشان در مدارس کانادایی است، آزمون‌هایی گرفته می‌شود تا پایه تحصیلی مناسب برایشان مشخص شود. همچنین زبان انگلیسی یا فرانسوی در صورت نیاز به آنها آموزش داده می‌شود. در اکثر مدارس کانادا دانش‌آموزان کانادایی و خارجی مشغول به تحصیل هستند و از این نظر نیازی به نگرانی وجود ندارد.

دوران تحصیل در مدرسه از سن 5 یا 6 سالگی در کانادا شروع می‌شود و تا زمان اخذ مدرک دیپلم 12 سال طول می‌کشد. به مدارسی که در کانادا دوره 12 ساله دارند به اصطلاح K-12 گفته می‌شود. در ایالت کبک اما مدارس تا زمان اخذ دیپلم 11 سال طول می‌کشند و پس از آن دانش‌آموزان باید دوره پیش‌دانشگاهی دو ساله را پشت سر بگذارند. مدارس در کانادا هر سال از اواخر ما آگوست شروع می‌شوند و تا اوایل ماه ژوئن به صورت 5 روز در هفته ادامه خواهند داشت. در ادامه با شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای تحصیل کودکان در مدارس آشنا می‌شویم.2

شرایط و فرایند اخذ ویزای تحصیلی برای مدارس کانادا

همانطور که گفتیم تحصیل در مدارس کانادا برای فرزندان شما و آینده آنها مزایای بسیار زیادی دارد. یکی دیگر از مزایای تحصیل در مدارس کانادا این است که با داشتن دیپلم کانادایی، پذیرش در دانشگاه‌های برتر این کشور راحت‌تر خواهد بود.

جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای مدارس، ابتدا باید  فرم ارزیابی مدرسه مورد نظرتان را تکمیل کنید، سپس به جمع‌آوری و ترجمه مدارک خواسته شده وسط مدرسه بپردازید و آنها را ارسال کنید، بعد از آن نوبت اقدام برای اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا و پذیرش است، در نهایت باید برای اخذ ویزای همراه والدین اقدام کنید. توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای هر مدرسه می‌تواند متفاوت باشد.

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای همراه والدین معمولا به صورت پنج ساله و قابل تمدید است. همچنین اگر امکان سفر به کانادا به همراه فرزندان خود را ندارید، روش‌های دیگری نیز برای فرستادن فرزندان‌تان به کانادا وجود دارد. می‌توانید فرزند خود را به خانواده‌های کانادایی که مجوز این کار را دارند بسپارید؛ به این روش Home Stay نیز گفته می‌شود که هزینه آن ماهی 900 دلار کانادا است. در این روش فرزند شما در یک اتاق مجزا به همراه خانواده کانادایی زندگی می‌کند. روش Home Stay در تقویت زبان فرزندان نیز نقش به سزایی خواهد داشت.


https://mmconsultingfirm.com/fa/%d9%88%db%8c%d8%b2%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7/