تحصیل در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه

دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

تحصیل در ترکیه ، به عنوان یکی از کشورهایی که به دلیل داشتن شرایط مناسب جغرافیایی مناسب و با قرار گرفتن در مرز در میان آسیا و اروپا ، مورد توجه جوانان بیشمار و تفکرات از همه جای دنیا است ، نیاز به داده و ذهن آگاهی دارد. در این مقاله به بررسی تحصیل در ترکیه می‌پردازیم.

ویزای تحصیلی ترکیه 2020 - تحصیل در مقطع ابتدایی

در سن 6 سالگی ، بچه ها آموزش لازم را شروع می کنند که آیا آنها به مهد رفته اند یا نه. سال تحصیلی ترکیه از سپتامبر تا ژوئن با 3 ماه تعطیلات در تابستان و تعطیلات متعدد برای جشنهای مسلمانان و مراسم مذهبی اجرا می‌شود. تفکرات اساسی بسیاری از موضوعات را یاد می گیرند و حتی لهجه های ناشناخته را نیز یاد می گیرند که اکثر آنها انگلیسی است. همانطور که ممکن است ، در برخی از مدارس به جای انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی یا اسپانیایی تحصیل می شود. برخی مدارس غیر دولتی هر دو گویش ناشناخته را در یک زمان مشابه نشان می دهند. آموزش تنفسی 5 سال طول می کشد.

ویزای تحصیلی ترکیه 2020 - تحصیل در مقطع راهنمایی

طول مقطَع راهنمایی 3 سال است که زبان خارجی هم در آنها تدریس می‌شوند. در دوره راهنمایی نیز دو نوع مدرسه خصوصی و دولتی وجود دارند.

ویزای تحصیلی ترکیه 2020 - تحصیل در مقطع متوسطه

در ترکیه مقطع متوسطه شامل 4 سال تحصیلی در دبیرستان میشود. دبیرستان‌های متعددی در ترکیه وجود دارند: دبیرستانهای دولتی که تحصیل استاندارد را در برمی‌گیرد؛ دبیرستان‌هایِ آناتولی که درسهای زبان خارجی آنها بیشتر است؛ دبیرستان‌های امام هتیپ (Imam Hatip) که دروس آنها در زمینۀ مذهب و زبان عربی است؛ دبیرستانهایِ علوم که روی دوره‌های علمی تمرکز دارند؛ دبیرستان‌هایِ فنی و حرفه‌ای، روی آموزشِ برخی حرفه‌ها تاکید دارند؛ دَبیرستانهایِ آموزش فنی و حرفه ای صنعتی و دبیرِستان‌های خصوصی که در تمام حوزه‌های بالا فعال هستند. پس از سال چهارم دبیرستان دانش‌آموزان امتحان نهایی را می‌گذرانند و برای ورود به دانشگاه باید در این امتحان  نمره قبولی کسب کنند.

مدت زمان تحصیل در اکثر رشته های دوره کارشناسی 4 سال ( 8 ترم ) میباشد، در صورتی‌که رشتۀ شما پزشکی باشد ۵ سال و اگر دندانپزشکی باشد ۶ سال به طول می‌انجامد. در سال ۲۰۱۰ سازمان آموزش عالی کشور ترکیه موسوم به yök تغییراتی را در نحوه پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی به عمل آورده است بدین ترتیب که آزمون(yös)  که در طی سالهای گذشته از طرف سازمان سنجش کشور ترکیه موسوم بهösym  بصورت متمرکز و در شهر آنکارا برگزار می‌شد و معیار پذیرش دانشجو برای تمام دانشگاههای ترکیه محسوب میشد را لغو کرده و نحوه پذیرش دانشجویان خارجی را به اختیار خود دانشگاه‌ها گذاشته است.


 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد