تحصیل در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه

پذیرش تحصیلی ترکیه

تعداد افرادی که در ایران  تصمیم به تحصیل در کشور ترکیه گرفتند ، همه ساله در حال گسترش است. در حال حاضر حدود 65000 نفر در خارج از کشور که در سال 2019 در ترکیه مشغول به تحصیل شده اند وجود دارد ، این آمارنشان می دهد که این کشور به یک مقصد برای تحصیل معروف برای دانشجویان ایرانی تبدیل شده است. یکی از دلایل و الهام بخش شدن تحصیل در ترکیه برای دانشجویان ایرانی ، یادگیری برای تلاش نسبتاً کم و با کیفیت آموزنده است. علاوه بر این ، دریافت کمک هزینه ترکیه ای که شامل هزینه اسکان ، هزینه تحصیلی ، پوشش پزشکی و هزینه سفر باشد ، قابل تصور است.


سیستم آموزش عالی ترکیه

دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها، موسسات، مدارس آموزش عالی، هنرستان‌ها، مرکز علمی و کاربردی، دانشگاه‌ها و کالج‌های افسری و پلیسی و مراکز تحقیقی و پژوهشی به عنوان موسسات آموزش عالی ترکیه به شمار می‌آیند.

دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و موسسات آموزش عالی 4 ساله و موسسات علمی کاربردی دوساله هستند که همراه دپارتمان‌ها و زیرشاخه‌های آن به ترتیب توسط Law  و YÖK  یا Council of Higher Education تاسیس شده‌اند.




تحصیل در ترکیه بنا به دلایل فراوانی این روزها مورد توجه افراد زیادی از سرتاسر دنیا به ویژه جوانان جویای تحصیل و دانش کشورمان قرار گرفته است. از این دلایل می توان به کیفیت آموزشی بالا، هزینه های زندگی پایین، هم سو بودن کیفیت آموزشی با استانداردهای جهانی، آداب و رسوم مشترک و همزبانی اشاره کرد.

دانشگاه های کشور ترکیه از رنکینگ و رتبه بندی های جهانی بسیار خوبی برخوردار می باشند و دانشجویان خارجی را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر کشورهای اروپایی و آمریکا آماده می کنند.

دانشجویان خارجی به منظور پذیرش در دانشگاه های این کشور باید در ابتدا مدارک لازم را تکمیل و ارسال نمایند.از جمله این مدارک می توان فرم درخواست از دانشگاه را نام برد که هر دانشگاه فرم درخواست متفاوتی دارد. ترجمه گواهی دیپلم دبیرستان به زبان ترکی، ترجمه ریزنمرات دبیرستان به ترکی، گواهی مبنی بر تمکن مالی و توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت تحصیل از دیگر مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانشجویی می باشد.



مدارک لازم برای پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های ترکیه:

داوطلب متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه درمقطع لیسانس نیاز به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دارد.

فرم درخواست پذیرش

مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی

ریزنمرات دوره دبیرستان و دیپلم و پیش‌دانشگاهی

مدرک زبان

نامه انگیزشی

رسید پرداخت مبلغ ثبت‌نام

صورت‌حساب بانکی مبنی بر تمکن مالی داوطلب ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه در زمان تحصیل

مدارک اعلام‌شده باید نهایتاً تا تاریخ اول اوت ارسال شوند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد