تحصیل در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل در ترکیه ارشد

اگر شما به دنبال کشوری برای تحصیل هستید که بتوانید دوره ی کارشناسی ارشد خود را تکمیل کنید، ترکیه می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. سیستم دانشگاهی در ترکیه عمدتا از سیستم آمریکایی مدل سازی شده است که می توان با دو سال تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه، مدرک خود را به دست آورد. بنابراین، بسته به مکان و هدفی که شما در ذهن دارید، تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه می توانند راهی موفقیت آمیز برای ادامه ی تحصیل شما باشند.


شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه

مدت زمان تحصیل در ترکیه در مقطع ارشد دانشگاه های ترکیه تقریبا 2 سال می باشد و شما باید 120 واحد را بگذرانید. از آن جایی که ترکیه از متقاضیان پیوستن به اتحادیه اروپا می باشد و همچنین دارای مناظر طبیعی و تاریخی بسیار زیادی می باشد لذا مقصد بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی می باشد.

هم اکنون سالیانه نزدیک به 90 هزار نفر در دانشگاه های ترکیه ثبت نام می کنند و مشغول به تحصیل می شوند. جدا از بخش طبیعت و زندگی آرام در ترکیه شهریه دانشگاه ها نیز در این مقطع بسیار پایین می باشد.

مقاله پیشنهادی : آزمون YOS

معمولا در پایان دوره باید پایان نامه ارائه کنید که به مانند ایران دارای دفاع می باشد. البته تعدادی از رشته ها دارای پایان نامه نمی باشند و شما باید به صورت عملی کار انجام بدهید.

جدا از مدرک زبان تافل یا آیلتس داشتن مدرک زبان ترکی TOMER یکی از مدارک بسیار مهم جهت پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد. طبیعتا با داشتن نمرات بیشتر شانس بالاتری خواهید داشت.

اکثر دانشگاه ها برای ورود یک آزمون برگزار می کنند که نمره ای بین 50 تا 55 را برای قبولی می خواهند. این آزمون ALES نام دارد. بعضی از دانشگاه ها آزمون هایی مانند GMAT و یا GRE را نیز به جای این آزمون قبول دارند.


مدارک لازم برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد:

ترجمه مدرک کارشناسی

ترجمه ریزنمرات کارشناسی

کپی پاسپورت

مدرک تومور در صورتی که متقاضی تحصیل در دانشگاه ترک‌زبان هستید

کارنامه قبولی ALES یا GRE

توصیه‌نامه استاد

رزومه

انگیزه نامه

مدرک آیلتس یا تافل برای دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد